مراحل انجام پروپوزال
به زبان عامیانه، پیشنهاد چیست؟
ایران پیپر یک مقاله کامل در مورد نحوه نوشتن پروپوزال دارد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. پروپوزال با ارائه شواهد و مستندات، ایده ای را ارائه می دهد و توضیح می دهد که چرا یا چرا خوب یا بد نیست.
در حالی که این پیشنهاد به طور گسترده در مبادلات اقتصادی و تجاری استفاده می شود، دامنه کاربرد آن محدود به آنها نیست. یک برنامه شخصی و حرفه ای از پیشنهاد توسط دانشجویان و دانشمندان به طور یکسان ساخته شده است.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
اکثر کارهای شما قبل از نوشتن اولین جمله انجام می شود. قبل از نوشتن پیشنهاد، تمام موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید
مراحل انجام پروپوزال
هدف یک پروپوزال متقاعد کردن خواننده است که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا توصیه نمی شود. همتای شما برای این فرآیند بسیار مهم است. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ به طور معمول، اگر شما صاحب کسب و کار هستید، پیشنهاد شما بر مزایای مالی ایده تاکید می کند. هنگام برخورد با مقامات دولتی باید بر حمایت عمومی از ایده شما تاکید شود.
2. خودتان تحقیق کنید
مراحل انجام پروپوزال
وقتی به شواهد و داده های دست دوم استناد می کنید، باید بیشتر تلاش کنید و زمان بیشتری را صرف متقاعد کردن دیگران کنید. برای صحبت با کارشناسان و مطالعه تحقیقات آنها وقت بگذارید.
3. قبل از نوشتن
مراحل انجام پروپوزال
قبل از شروع نوشتن باید ایده های مختلف را جمع آوری کنید. پس از اینکه چندین ایده خوب به دست آوردید، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
مراحل انجام پروپوزال
هرگز نباید به نسخه اول بسنده کنید. از یک دوست یا همکار مورد اعتماد بخواهید که پیشنهاد شما را بررسی کند. سپس سعی کنید این نظرات را در نسخه دوم پیاده سازی کنید.
اجزای پیشنهادی
پیشنهاد شما ممکن است برای حذف یا اضافه کردن قطعات تغییر یابد. مگر اینکه مقدمه و نتیجه گیری گنجانده شود، بخش های اصلی پیشنهاد شما به شرح زیر خواهد بود:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
مراحل انجام پروپوزال
یک مقدمه پیشینه پروپوزال را ارائه می دهد و موضوع را به مخاطبانی که ممکن است قبلاً با آن آشنایی داشته باشند یا نداشته باشند، معرفی می کند.
این شاید مهمترین بخش پیشنهاد باشد. موضوع باید برای مخاطبان توضیح داده شود و دلیل اهمیت آن چیست. جلب توجه مخاطب با ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب بیشترین تاثیر را دارد.
معمولاً هدف پیشنهاد حل یک موضوع خاص است. هنگام ارائه راه حل، بهتر است بر مشکل تأکید کنید. اگر مخاطبان خود را می شناسید، می توانید از مزایای این پیشنهاد به آنها بگویید.
2. پیشنهاد
مراحل انجام پروپوزال
توضیحی در مورد هدف در این بخش آمده است. فقط روی آنچه در این بخش ارائه می دهید تمرکز کنید. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، فقط به چند خط برای این بخش نیاز دارید. در این بخش، جزئیات مربوط به نحوه پیاده سازی را درج نکنید.
3. برنامه اجرایی
آیا به روش خاصی پیشنهاد می دهید؟ آیا آمادگی شما برای مخاطب کافی است؟ جزئیات اجرای پیشنهاد باید در اینجا ارائه شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
نه تنها مهم است که مخاطبان خود را متقاعد کنید که برنامه شما برنامه خوبی است، بلکه شما نیز فرد مناسبی برای اجرای آن هستید. برای موفقیت در این کار، باید بر شایستگی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید اطلاعات و داده های کافی را در این بخش ارائه دهید تا ثابت کنید که فرآیند پیاده سازی را درک می کنید، اما آنها را با جزئیات فنی بیش از حد خسته نکنید.
ص. پیش بینی
با پیشبینی موانع و مشکلات احتمالی، به مخاطب خود نشان میدهید که تمام جنبههای پیشنهاد خود را به دقت بررسی کردهاید.
4. عملی بودن
مراحل انجام پروپوزال
یک پیشنهاد عملی و عملی باید نشان داده شود. برای اینکه نشان دهید این پروژه می تواند مشابه پروژه های قبلی اجرا شود، می توانید از تجربیات گذشته استفاده کنید. اگر تجربه قبلی در این زمینه ندارید، از تمرکز بر آنچه مخاطبانتان می خواهند بشنوند نترسید.
اگر مدیر شما به انجام به موقع کارها اهمیت می دهد، می توانید تأکید کنید که پیشنهاد شما چگونه روند را تسریع می کند.
5. نتایج مورد انتظار
هدف از پیشنهاد شما باید در این قسمت توضیح داده شود. هدف از این بخش، تکرار مزایای پیشنهاد است، بنابراین ممکن است تکراری و کمی اضافی به نظر برسد. اصل پرونده شما باید در این بخش ارائه شود.
این قسمت نباید مانند قسمت مزایا در پروپوزال نوشته شود.
6. منابع مورد نیاز
مراحل انجام پروپوزال
همچنین در تهیه این قسمت هیچ مشکلی وجود ندارد. برای تکمیل پروپوزال شما چقدر زمان و منابع لازم است؟ منابع (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و موارد نامشهود مانند زمان باید در نظر گرفته شود.
7. مقدمات انجام شده است
شما باید به مخاطبان خود ثابت کنید که می دانید چه کاری انجام می دهید. اگر به نظر آماده باشید شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت (یا اگر کارتان برای کلاس باشد، نمره بهتری بگیرید).
8. نتیجه گیری
مراحل انجام پروپوزال
تاریخچه پیشنهادی که در مقدمه ذکر کردید نیازی به تکرار ندارد. اما اگر در مقدمه تاریخچه پروپوزال ذکر نشده است، خلاصه ای را بیان کنید. از این بخش می توان برای خلاصه کردن تمام بخش های قبلی مانند پیشنهاد، طرح اجرا و دلایل استفاده کرد.
9. منابع و مآخذ
اگر در حال نوشتن مقاله یا مقاله ای تحقیقاتی هستید، حتما منابع خود را تایید کنید.
utleystrategies
owlcation
ویکی پدیا